|
|||||
[종로점] 서가 단면도
|
베토벤: 클라리넷, 첼로, 피아노를 위한 삼중주
* 연주: 에릭 르 사쥬(피아노), 폴 메이어(클라리넷), 클라우디오 보호르케즈(첼로) 클라리넷, 첼로, 피아노를 위한 삼중주 op.11 <가센하우어>, 삼중주 op.38 에릭 르 사쥬를 중심으로 클라리넷의 명인 폴 메이어와, 제네바 콩쿠르 우승자인 클라우디오 보호르케즈가 만나 베토벤의 클라리넷 삼중주를 들려준다.‘거리의 노래’라는 뜻의 <가센하우어>는 피아노 삼중주로 자주 연주되지만 원곡은 클라리넷 삼중주로 감미로운 클라리넷 음색과 어우러지는 첼로와 피아노의 앙상블이 절묘하다. 함께 수록된 클라리넷 트리오 op.38은 칠중주 op.20을 베토벤 자신이 클라리넷 트리오로 편곡한 것이다. 르 사쥬, 메이어, 보호르케즈 삼인방의 빼어난 앙상블이 훌륭한 녹음과 어우러져 황홀한 순간을 만들어낸다. Gramophone Magazine Awards Issue 2018 This French-Peruvian/Uruguayan trio make no apologies for [the Trio after the Septet’s] knock-off status and turn in a performance that holds the attention throughout. Played with such commitment, the listener is barely given the opportunity to remember how much richer the works sounds in its Septet original, which is surely the mark of a fine performance…Beethoven in determinedly popular mode is always a happy listen and the palpable enjoyment of these players make this a really pleasurable disc. Sunday Times 19th August 2018 Both adopt the genial stance for which the clarinet seems particularly well suited...Le Sage, Meyer and Bohorquez give glowing, intelligently shaped performances.
|